Morcz Fruzsina

Könnyűzenei szervező, zeneipari oktató, egyetemi és főiskolai zeneipari kurzusvezető, a Zeneipari Hivatal alapítója, a Zeneipari Hivatal Zeneipari menedzsment kurzusának vezetője.

A Zeneipari Hivatal beindítása hosszú évekig dolgozott  zeneipari háttéremberként: programkoordinátorként, koncert- és programszervezőként, zenekari menedzserként.

Tagja volt Trafó stábjának, szervezője a Zene Ünnepének, kulturális menedzsere a Szimpla kertnek, koncertszervezője az Almássy Téri Szabadidőközpontnak, asszisztált végig európai turnét és nemzetközi együttműködéseket.

Számtalan zenekarral dolgozott különböző posztokon és projektekben, úgymint Heaven Street Seven, Quimby, NEO, 30Y, Egy Kiss Erzsi Zene, United, Péterfy Bori & Love Band, Kiscsillag, Anima Sound System stb.

Fruzsina több év gyakorlat után elvégezte a University of Westminster Music Business Management szakát, hogy aztán belobbizhassa a zenei menedzserképzést a hazai felsőoktatásba.

Londoni szakmai gyakorlatait a világhírű, a Buena Vista Social Clubot felfedező World Circuit lemezkiadónál, illetve a Muse, Razorlight, Motorhead koncertszervezőjeként is ismert The Agency Groupnál végezte.

2010-ben, hazaköltözése után előbb a PANKKK (Program a Nemzeti Kortárs Könnyűzenei Kultúráért) export koordinátora lett. Morcz Fruzsina nevéhez köthető az első magyarországi felsőoktatási zeneipari kurzus elindítása az International Business Schoolban 2011 tavaszán.

2011 őszén indította a Budapesti Corvinus Egyetem zenei menedzsment és marketing kurzusát. Ekkor indult Magyarországon először zeneipari menedzsment tantárgy egyetemi képzésen. 2013 őszén felvételt nyert a Birmingham City University Zeneipari (Music Industries) doktori programjára és a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdaságtani doktori iskolájába. Fruzsina a zeneipari oktatók nemzetközi egyesületének egyetlen közép-kelet európai tagja.

A Zeneipari Hivatalt összesen öt év előzetes kutatás majd intenzív egy év előkészítő munka után 2013 februárjában indította. A Zeneipari menedzsment, az Acces All Areas illetve a Zeneipari marketing képzések tematikáját is maga állította össze korábbi egyetemi tanulmányai, zeneipari tapasztalatai és nemzetközi zeneipari képzések alapján.

Fruzsi gyakran ír zeneipari tippeket tartalmazó cikkeket, ezeket a Zeneipari Hivatal BLOG menüpontja alatt találod.

Fruzsi szívügyének tekinti a Zeneipari menedzsment képzésen tanuló diákok elhelyezkedését. A Zeneipari menedzsment kurzuson végzett diákok Fruzsi közvetítésével olyan produkcióknál dolgoznak ma, mint az Etalon Produkció (ami a Péterfy Bori & Love Band és a Quimby menedzsmentje), a Punnany Massif, az Ivan & The Parazol, a Budapest Music Center (BMC), a Margaret Island zenekar, az Akvárium Klub, a Paloznaki Jazz Piknik, a Művészetek Völgye, a Halmos Béla Programiroda vagy a Sofar Sounds.

Morcz Fruzsina e-mail címe:  morcz.fruzsina@zeneiparihivatal.hu

Interjúk Fruzsival:

Zeneipari örökségéről, szeretett, a zeneiparban ismert és elismert édesapjáról és a magyar és angol zeneipar különbségeiről 2011-ben az Artisjus – Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület magazinjában, Dal+Szerző magazinban: Morcz és Morcz – Egy név, ami fogalom

Zeneipari gyökereiről a Magyar Narancsban 2013-ban: Beleszülettem

A Zeneipari Hivatal szükségességéről a Recorder.hu felületén 2013-ban: Sok verejtéket és könyvet

A Zeneipari Hivatal céljairól a Népszabadságban 2013-ban: Pop, szaknyelv, satöbbi

A Zeneipari Hivatal első székhelyéről 2014-ben: Lesz egy igazi, nagy Zeneipari Hivatal-bázis

A zeneipari elhelyezkedésről az Open Air Rádió adásában: Pozitív előjel

A nők helyzetéről a zeneiparban 2013-ban a Nőkért.hu portálon: “Mit kezdjek egy lánnyal?”

A Zeneipari Hivatal első három évéről, a hazai zeneipari oktatásról az Open Air Rádióban 2016-ban: Rocklitera Morcz Fruzsival

A Zeneipari Hivatal indulásának történetéről és kivételesen sok személyesről a LeCool magazinban 2016-ban: LeCool – Morcz Fruzsina

A zeneiparban működő nők helyzetéről, a zenei szervezés oktathatóságáról és mókás zeneipari kalandokról 2017-ben a Rockstar online és nyomtatott verziójában: Hogy ne hidd azt, hogy tiéd az univerzális igazság

Továbbá – Fruzsinak fontos ügyek:

A Trafó Kortárs Művészetek Házában töltött évekről személyes hangvétellel: A Trafó volt az iskolám

A Trafó alternatív programajánlója 2004-2005-ből, amiket Fruzsi írt ebben az időszakban: …ami a Trafó programfüzetéből kimaradt

Az Almássy Téri Szabadidőközpont bezárásáról: Az Almássy téri kultúrcentrum végnapjai

A zeneipari gyökereiről a legszemélyesebb hangvételben: Volt egy apám

Kurzusa: Zeneipari menedzsment



Oktatóink még