2014 October 06

“Ha sok jó szakember dolgozik, jobbak lesznek a bulik is” – SanFranciscoBeat a selfbrandingről

Október 19-én, hétfőn újraindul az elektronikus zenei menedzsmentet oktató kurzusunk, az ElectriCity! Ennek apropóján megkérdeztük Kovács Krisztiánt, azaz SanFranciscoBeat-et, hogy mesélje el, milyen kínos szituációkba futott már bele, mit is jelent szerinte a selfbranding és miért is fontos idehaza az elektronikus zenei szakemberek képzése.

Mi volt a legrázósabb helyzet, amit DJ-ként átéltél?

Egy trafószekrény… 😀 De viccet félretéve, vannak olyan helyzetek, amiket csak bizonyos profizmus és tapasztalat után tudsz kellőképpen kezelni úgy, hogy a közönség ne vegye észre, hogy valami probléma van a színpadon. Nekem is volt számos ilyen, például rossz cédélejátszók amiket szett közben kellett kicserélni, elment a hang vagy áramszünet volt vagy esetleg piásan kivettem azt a zenét, ami épp szólt. 😀

Szakma, hivatás vagy szerelem a DJzés?

Szerintem a jó DJ-ben megvan kellő arányban mind a három, de persze első sorban szerelem, ami egy életre szól.

Miért tartod fontosnak a tudatosságot saját branded építésében?

Screen Shot 2014-10-06 at 23.01.12Manapság sajnos a DJzés már nem csak művészet, hanem egy egész üzletág épült erre. Az előadók számára elengedhetetlen a selfbranding ahhoz, hogy el tudják magukat adni és minél jobban érvényesülni tudjanak a piacon. A gyors technikai fejlődés és a szűretlen információáradat egyre nehezebbé teszi az érvényesülést, azaz ha nem építed tudatosan magad, akkor sajnos el fogsz veszni a hírfolyamban, vagy ami rosszabb, talán bele se kerülsz.

Miért tartod fontosnak a szakemberképzést az elektronikus zenei piacon?

Röviden azért, mert [az ElectriCity-n kívül] NINCS ilyen Magyarországon és szükség van arra, hogy profik dolgozzanak ezen a területen. Gondolok itt például arra, hogy a fellépőket, még ha nem is világhírű előadóról van szó, a promóterek a megfelelő odafigyeléssel tálaljanak a közönségnek, azaz építsék fel az adott régióban és klubesten a magyar fellépőiket is. Sokszor találkozom azzal a problémával, hogy a szervező kidob egy kétsoros rövid infot a közösségi siteokra, egy hanyagul összedobott plakáttal – mint promóció – és azután meg ha nincsenek emberek a bulin, akkor a fellépőt hibáztatják, hogy az ő hibája a sikertelenség, mert nem promózta a bulit.

Ha sok jó szakember dolgozik, jobbak lesznek a bulik is!

Miért ajánlod az ElectriCity kurzust?

Szerintem az ElectriCity átfogó, változatos, sok oldalról közelíti meg a témát és mutatja be a hazai illetve nemzetközi piacokat, olyan témákat érintve melyeket könyvekben nem lehet olvasni vagy megtanulni, ezt olyan embereknek kell átadniuk, akiknek van megfelelő élettapasztalata e téren. 🙂

A következő tíz hetes ElectriCity kurzusunk október 19-én, hétfőn indul. A kurzusról bővebben az alábbi kurzuskatalógusban.