2015 June 28

“Igényt támasszunk az emberekben” – Börzsönyi Anna, a MüPa magyar könnyűzenei fellépőiért felelős szerkesztője

Börzsönyi Anna-Petra, a Művészetek Palotája művészeti szerkesztője, produkciós menedzserje Zeneipari menedzsment képzésünknek visszatérő vendégoktatója. Több mint tíz éve felel a Fesztivál Színházban és a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben koncertező magyar könnyűzenei produkciókért. Miért végez szcenikus képzést egy zenei programszerkesztő? És hogy kerül ide Lovasi András? A Zeneipari Hivatal ‘Nők a zeneiparban’ sorozatában olyan nőket mutatunk be, akik évek óta dolgoznak a magyar zeneiparban.

– Hogyan kerültél kapcsolatba a zeneiparral? Mi vonzott benne?

Gyerekkorom óta a zene és a szervezgetés az a két vonal, ami mindenhol elkísér – aztán egyszer csak összefutott a két szál, és működni látszott. a zenész férjemmel pedig így került összhangba az időbeosztásunk. 🙂 FullSizeRender-2

– Találkozol-e meghökkenéssel vagy furcsálkodással a kollégák között, hogy te mint nő látod el ezt a munkakört? Még nem találkoztam ilyennel, inkább az előnyeit élvezem. 🙂

– Ütköztél – e és ha igen, milyen akadályokba a karriered elején, amiatt, mert nő vagy?

Néha belefutottam olyan technikusokba, akik úgy érzik, erről a témáról nővel nem érdemes beszélni. többek között ezért is éreztem fontosnak, hogy képezzem magam a témában – az SZFE szcenikus képzésén sikerült annyi tudást összeszednem, hogy az ilyen előítéleteket leszereljem. – Mi volt eddig a munkád során felmerülő legnagyobb nehézség, probléma? Leginkább a saját maximalizmusom. amikor azon sikerül felülkerekednem, akkor már nem is olyan nagy a felmerülő probléma.

– Mennyire előre dolgoztok a Művészetek Palotája programjai esetében?

A Müpa programja nagyon sokféle, komolyzenétől cirkuszig – mindegyik műfajnak más a szerkesztési ideje. könnyűzenében nagyon sok a változó, de azért így is egy évre előre megvannak a fejemben a tervek. – Ki az a magyar előadó, akivel a legtöbbet működtél együtt? Na, ezt a fajta statisztikát még sosem néztem – most is inkább az első eszembe jutókat mondom. Hölgyek közül szerintem tuti Szirtes Edina Mókus, a sokszínűsége végett már jó sok koncerten volt főhős is, vendég is. Férfiak közül meg azt hiszem Lovasi András, hiszen vele több formációban is lehet találkozni. – Egy évtizede dolgozol a Művészetek Palotájában. Hogyan látod, változott-e a közönség ízlése, elvárása? Sőt, lassan 11 éve. Én fontosabbnak érzem, hogy igényt támasszunk az emberekben – mint a meglévő igények kiszolgálását. Azt látom, hogy bizalmat szavaznak akár egy népszerű zenekar ismeretlenebb hangzásának, vagy egy kevésbé ismert előadónak az alapján, hogy már ismerik a Müpa értékrendjét. Már „csak” az a feladat, hogy ez minél szélesebb körben elterjedjen. 🙂

Ha fentieknél is többet szeretnél tudni, mert ezernyi kérdés merült fel most benned, akkor lehet, hogy érdemes beiratkoznod a Zeneipari menedzsment képzésünkre. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által akkreditált kurzusunk legközelebb 2016. február 23-án indul. A képzésről bővebben az alábbi videóban.