, a vezetőjének írása A menedzser egy zenekar illetve előadó napi zeneipari ügyeinek, azaz egyebek mellett a hangfelvétel-megjelenések időzítési-, koncertezési-, marketing- és sajtóstratégiájának is megtervezője és lebonyolítója. Az, hogy Magyarországon általában és elvben a menedzseri funkciók mellett a koncertek szervezéséért is maga a menedzser felelős, a … Tovább
Morcz Fruzsina, a Zeneipari menedzsment kurzus vezetőjének írása A zenekar/előadó/DJ-menedzser üzleti ügyintéző, bizalmas, iparági lökhárító, a zenekar tiszteletbeli tagja – szól az amerikai definíció. Ő érintkezik mindazokkal, akik zenekart üzleti célból megkeresik. Azaz, a Magyarországon a több pozició összevonásából kialakult öszvér … Tovább
Urbán Andrea , elektronikus zenei szervező írása Napjainkban a DJ-zés mondhatni trendi. A modern technikai lehetőségek adottak ahhoz, hogy bárki könnyedén gyakorolja ezt a szakmát. A kérdés azonban az, hogy ki az, aki valóban eredményes lesz, megismerik a nevét és … Tovább
Morcz Fruzsina, a Zeneipari menedzsment kurzus vezetőjének írása Számtalan szempont és teendő van, amire egy induló vagy már működő zenekarnak oda kell figyelnie annak érdekében, hogy jó hírű produkció váljon belőle – nemcsak a közönség szempontjából, hanem a szakma megítélése szerint is. … Tovább
Morcz Fruzsina, a Zeneipari menedzsment kurzus vezetőjének írása Azoknál a zenekaroknál, ahol nincs tapasztalt, az előző zenekaraival sikereket elért, tudatos zenekarvezető vagy -tag; vagy olyan produkciók esetében, ahol a zenekarmenedzser tapasztalatlan, néha elég nehéz az első vidéki koncertszervezési lépéseket megtenni. Sőt, akkor … Tovább
Urbán Andrea, elektronikus zenei szervező írása Rendezvényt szervezni egyrészt üzleti vállalkozás, másrészt “Making happy people!” Aki állt már a színpadon azt figyelve, ahogyan a tele tánctér egy emberként lüktet, az biztosan tapasztalta már azt a semmihez nem hasonlítható boldog érzést: … Tovább
Urbán Andrea, elektronikus zenei szervező írása Sokszor láttunk már olyan bulit, ahol nem voltak vendégek, vagy azért, mert nem volt érdembeli a promóció, vagy mert nem volt megfelelő a koncepció, vagy nem volt jó a hang vagy éppen a vendéglátás. … Tovább
Morcz Fruzsina, a Zeneipari menedzsment kurzus vezetőjének írása A közösségi média remek eszköz lehet mindazon kisebb vagy kezdő zenekarok, előadók kezében, akik megtanulják azt profin, kreatívan használni. Az alábbiakban tizenegy tippet adunk és példákkal mutatjuk be, hogyan használhatod a Facebookot jól … Tovább
Érdekelnek a zeneipari témájú cikkek? Nem tudod, hogyan növeld a rajongótáborod vagy azt, hogyan építs kontaktlistát? Küldj egy e-mailt az info@zeneiparihivatal.hu címre és minden pénteken küldünk neked egy magyar nyelvű zeneipari cikket, amit a Zeneipari Hivatal kurzusvezetői kizárólag a hírlevelolvasóinknak … Tovább