2014 October 28

Öt saját szakember, akire már a zeneipari projekted indításától szükséged van – I. rész

Morcz Fruzsina, a Zeneipari menedzsment kurzus vezetőjének írása Mikor elindítod a produkciód – legyen az életed első saját zenekara, az első menedzselt előadód vagy az első saját rendezvénysorozatod –, nagyon fontos, hogy minden megjelenéseddel letisztult imidzset építs és profizmust sugározz, már a … Tovább

2014 October 28

Hét tipp, amivel gyorsabban nőhet a rajongótáborod – avagy mi az Ivan & Parazol (zeneipari) sikerének titka?

Morcz Fruzsina, a Zeneipari menedzsment kurzus vezetőjének írása Azt mondhatjuk, az elmúlt egy év az Ivan & The Parazol éve volt. De vajon mit csinálnak jobban, mint  lelkes, de nagyon nehezen haladó, karriert lassan építő kezdő magyar zenekarok? Mit taníthat nekünk ez a … Tovább

2014 October 28

Zeneipari konfliktuskezelés level 1. – Amikor a közösségi média visszaüt…

Online zenei marketingkampányt kell szervezned? Fel szeretnél kerülni az új lemezeddel a Spotify-ra? A Digitális zeneterjesztés kurzus neked szól! A Digitális zeneterjesztés kurzus oktatói egy-egy online zenei kommunikációval kapcsolatos problémát járnak körül írásaikban. Klausz Melinda közösségi média-specialista, a Digitális zeneterjesztés kurzus oktatójának írása  Alig … Tovább

2014 October 09

” A ‘rázós’ helyzetekből lehet a legtöbbet tanulni” – Lalátka Olga, az Akvárium elektronikus zenei promótere

Október 19-én újraindul az elektronikus zenei menedzsmentet oktató kurzusunk, az ElectriCity! Ennek kapcsán Lalátka Olgát, az Akvárium Klub elektronikus zenei promóterét, kurzusunk vendégoktatóját kérdeztük szakmai kihívásokról és rázós helyzetekről. Eltűnt telefon, stressz és a munkakör összetettsége: izgalmas interjú. Miért vonzó számodra a … Tovább

2014 October 08

DJ-bemutatkozó anyag – hogyan néz ki a promóciós pakkod?

Hogyan néz ki az a bemutatkozó anyag, amit DJ-ként el kell küldened a kluboknak? Mi az, aminek szerepelnie kell a promóciós pakkodban, ha egy fesztiválra szeretnél bekerülni? Urbán Andrea, elektronikus zenei szervező segít összerakni. Mit ne hagyj ki a press kit-ből? … Tovább

2014 October 08

“A promóterkedés a kezdetekben inkább hobbi és hitvallás volt” – Statik Gábor a partiszervezésről

Október 19-én újraindul az elektronikus zenei menedzsmentet oktató kurzusunk, az ElectriCity! Ennek apropóján beszélgettünk vendégoktatónkkal, Statikkal, a Bladerunnaz promóterével, aki elmondta, hogyan változott meg az elektronikus zenei közeg és szakma az elmúlt tíz-tizenöt évben és miért is kezdett el partikat szervezni. … Tovább

2014 October 06

“Ha sok jó szakember dolgozik, jobbak lesznek a bulik is” – SanFranciscoBeat a selfbrandingről

Október 19-én, hétfőn újraindul az elektronikus zenei menedzsmentet oktató kurzusunk, az ElectriCity! Ennek apropóján megkérdeztük Kovács Krisztiánt, azaz SanFranciscoBeat-et, hogy mesélje el, milyen kínos szituációkba futott már bele, mit is jelent szerinte a selfbranding és miért is fontos idehaza az elektronikus … Tovább

2014 September 27

“A partiszervezés nem lelketlen pénzgyár vagy szervezői sztárgyár”

Október 19-én, csütörtökön újraindul az elektronikus zenei menedzsmentet oktató kurzusunk, az ElectriCity!  Turza Tamás (Technokunst promoter/Tesla.rar programigazgató) az ElectriCity képzés vezetője. Megkérdeztük Tomit, mi volt a legrázósabb helyzet, amivel partiszervezés közben találkozott és miért is kezdett elektronikus zenei szervezőként dolgozni. Mi … Tovább

2014 September 23

Zeneipari szerepjáték – avagy kit illetnek az új lemezed jogai?

Egyre több zenekar készíti a felvételeit otthon, majd keres egy kiadót vagy terjesztőt. Kit illetnek a jogok, ha a felvétel otthon, a házi stúdióban készült? Melyek a leggyakoribb jogok, melyek fennállnak egy hangfelvétel esetében? A Zenei szerzői jog kurzusunk vezetője, … Tovább

2014 September 12

10 ok, amiért a zenei helyek nem válaszolnak az e-mailjeidre

Morcz Fruzsina, a Zeneipari menedzsment kurzus vezetőjének írása Sok fiatal zenekar, kezdő zene(kar)i menedzser panaszkodik arra, hogy nem válaszolnak az e-mailjeire. Az összeesküvéselméletektől („Magyarországon csak akkor érsz el valamit, ha lefizeted a szerkesztőt!”; „Személyes ismeretség miatt kerültek be a fesztiválra!”) a személyes … Tovább